Knuffelen met kevers

insectenknuffelsschorpioen-knuffel-19-cm-trudi-design

Ik vind ik het zelf ook moeilijk om te geloven. Maar soms moet je kinderen, nog voordat ze het arme diertje platgedrukt hebben, uitleggen waarom een spin of een mestkever echt niet eng is. En dat ze een (heus!) heel belangrijke functie hebben in de natuur.
Gelukkig is het nu is wel heel gemakkelijk om te geloven dat je enge beestjes geen pijn moet doen maar moet koesteren. Het ‘hoe zou jij het vinden als zo’n grote vinger je zou platdrukken..?’ klinkt vanaf nu een stuk geloofwaardiger…
Want op de site van Knuffels a la Carte kwam ik deze prachtige en knuffelbare schepsels tegen. In de vorm van een teek, een schorpioen, een larve, een mestkever, een kakkerlak en een vlieg. Nu wordt het wel heel gemakkelijk om van deze onderkruipsels te gaan houden.
Ben wel benieuwd wanneer er een rotmug bij het assortiment komt, want daar heb ik zelf nog steeds moeite mee :).

Eén reactie

  1. Een teek hoeft van mij niet te blijven leven.

Plaats een reactie